پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی

پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی

تعدادت صفحات: 104 صفحه

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

منابع :    دارد

دانلود فایل

 عناوین رساله:

چکیده
پیشگفتار
سرچشمه وتاریخچه نمایشگاه
انواع نمایشگاه
لزوم،نقش واهداف مراکز بازرگانی ونمایشگاهی
اولین نمایشگاه های تجاری بین المللی امروزین
نمایشگاه های جهانی در قرنی که گذشت
تاریخچه نمایشگاه در ایران
اتحادیه نمایشگاه های جهانی وعضویت ایران در آن
نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف مشارکت در نمایشگاه ها
اهداف اولیه مشارکت
نمایشگاه های تخصصی عمده:
انواع نمایشگاه‌ها از نظر جغرافیای محل برگزاری:
انواع نمایشگاه‌ها ازنظر مدت زمان برگزاری:
انواع نمایشگاه‌ها از نظر هدف:
انواع نمایشگاه‌ها از نظر تنوع کالا:
آشنایی بیشتر با برخی نمایشگاه‌ها
مهمترین مزایای مشارکت در نمایشگاه‌های تخصصی؛ به شرح زیر است:
مقایسه نمایشگاه‌های بین‌المللی بازرگانی و نمایشگا‌های جهانی:
لزوم ، نقش و اهداف مراکز بازرگانی و نمایشگاهی
اهداف نمایشگاه بین المللی:
اثرات نمایشگاه بین المللی:
اثرات فرهنگی
جنبه آموزشی نمایشگاه ها
موزه ها ، نمایشگاه های دائمی تداوم میراث ها
اثرات هنری
نقش نمایشگاه ها در پیشرفت هنر معماری
اثرات اقتصادی
اثرات اجتماعی
اولین نمایشگاههای تجاری بین المللی امروزین
نمایشگاه های جهانی در قرنی که گذشت
نمایشگاه بزرگ لندن ۱۸۵۱ (قصر بلورین)
نمایشگاه جهانی آلمان – هانور ۲۰۰۰
از ویژگی های مهم این نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
تاریخچه نمایشگاه در ایران
اتحادیه نمایشگاه های جهانی و عضویت ایران در آن
نمایشگاه بین المللی تهران
آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف نمایشگاه:
خدمات و امکانات:
خدمات نمایشگاه:
خدمات فنی
مزیتها:
مطالعات اقلیمی ومحیطی بستر طرح
برنامه ریزی کالبدی
مقدمه
کاربری های موردنیاز
برنامه کالبدی
گروه بندی کاربری ها
مکانیابی کاربری ها در سایت
جزئیات وکلیات در طراحی نمایشگاه
طراحی
ایده اصلی شکل گیری طرح (انگاره طرح )
مفاهیم به کار رفته در پروژه (فرآیند طراحی)
سازه وتکنولوژی (تکنولوژی سازه در خدمت طراحی نمایشگاه)
روند طراحی
فهرست منابع

 

 دانلود فایل

 

چکیده

 امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .

بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .

به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .

پیشگفتار

پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .

نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .

از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .

دانلود فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *